SAHABAT BAIK.

Tuesday, January 18, 2011

KOSONG????


salam..secara jujurnya Man rasa terganggu sekarang nie...hati, perasaan dan sanubari tidak tenang..

Dengan keadaan diri yang tidak sihat...Masalah demi masalah datang mengunjung tanpa diundang namun Man terima semua itu sebagai cobaan untuk melatih hati menjadi insan yang lebih tabah..

Bila bercerita pasal perasaan...Cinta dan Kasih sayang...banyak persoalan yang timbul dan yang pastinya Man yakin setiap dari korang mempunyai jawapan yang tersendiri..

Bercinta tpi rasa umpama diri keseorang melalui apa sahaja masalah yg datang??
Berkasih sayang but rasa bagai kekurangan..tpi tak tau di mana kekurangannya
Berdiri di khalayak ramai tpi tetap rasa bagai keseorangan..
selalu rasa diri sendiri..tiada teman dan tiada sapa2..
KOSONG...

adakah anda juga pernah rasa seperti itu?..

emmm....ALLAH tolong bagi kekuatan untuk kami kuat melalui semua dugaan ini..
ALLAH bagi kami semangat yang dapat membangkitkan kami dari kejatuhan ini..
ALLAH bagi kami senyuman agar dunia2 yg kami lalui terang ..
bagi kami cahaya untuk terus bangkit membina hidup baru..
AMIN

ikhlas Dari Sahabat blog Korang

SUDIRMAN
"aku menulis bukan kerna nama"

23 comments:

cerita-gadis-ini said...

pernah rs kosong..tapi xsuke dok sorg2 klu tgh down..kosong..atau frustrated...anyway..cari kawan2 utk isi kosong itu..atau mgkin jiwa kita yg kosong?itu kn la dekatkan diri kita dgn Allah..(bukan hnya semasa 'kosong')..ingatkan diri saya juga...

KyêrulL said...

hurm.. sedang mengalaminya sekarang.. sgt² kosong.. sabar yea man, setiap manusia diuji dgn dugaan yg berbeza, ujian adalah tarbiyah daripada Allah, swt..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

kuat kan hati dan semangat..km rakan blogger akn support ko man...

mirahashime said...

mira pggl abg ye?sbb lg tua dr mira..
sume tu ujian ALLAH..matbe ALLH lakukan semua nie kerana nk abg lebih dekat kan diri abg ngn Dia..ingat dan yakin..setiap yang terjadi..pasti ade hikmah..bawak banyak bersabar ye abg..semoga abg tetap tabah..salam dari kawan blogger :)

adan said...

knp ka anda merasa kosong... buatlah sesuatu..
pergi cuti2 malaysia lagi... hehehe.. (sekolah eir?)

hot flare said...

sabar ye awak...sy dah biasa alami bnda yg sama...baru2 ni ja..jiwa kosong...rsa dh hancur segalanya..tapi kna kuatkan semngat..kawan2 sntiasa da...famili kita smoa tu..ingat masa depan kita jauh lagi..haa...kna bngun semulaa...mmng sukar smoa tu..tapi kna teruskan untuk kegembiraan kita..dan ia terbaik...jgn pkir sgt..uat aktiviti2 yg blhh hepyy kan dr..ok.banyak2 dekatkan dr pada Allah..hanya dia bleh mmbantu kita ok...segalanya dr Nya..kita merancang Allah mnentukan segalanya...

sumaiyah mokhtar said...

semoga tabah menghadapi pelbagai masalah yang datang.

mr.syazwan said...

cinta belum bernoktah

teruskan


ceewah

=_=

fardya said...

bagaikan pemain bola,jalani hidup ini mengikut irama bola yang pergi, kemanapun ia pergi ikutlah ia..tetapi jangan lupa dengan sasaran hidupmu..iaitu membuat gol sebanyak mungkin...

Anishafeera Sapli said...

cenyum celalu walaupun berat dugaan yang dihadapi kerana senyum adalah terapi yang paling mujarab... insya Allah...

Hanim Mahali said...

semua orang pernah merasainya...

budak comot said...

Ehem. BC pun pernah alami jugak. Tapi... Itu terjadi bila sebenarnya BC yang menghadkan rasa itu. BC yang lari dari masalah dan redhakan diri sendiri yang alami sorang2. Ingatlah man, dalam dunia ini, kita tak pernah keseorangan.
***Aikkk. sesi kaunseling plk T__T

sudirman said...

hihihihi,,tq semuanya..sbnrnya man nie kalau ada masalah cara yg man biasanya man akan tidur..hehehehe..jgn risau man dah ok..wah..bestlah ada blog ni sbb ble dapat adik,abg n kakak kat sini..n tahu sapa yg ambik berat kan..ni semua skadar perkongsian utk sapa2 yg diluar sana yg pernah rasa kosong n keseorangan..mmg kdg2 ia datang but ingatlah doa kepada ALLAH itu lebih mujarab sebab tu dalam entri ni bila doa ditaip man guna ayat KAMI..sebab man tahu kita semua pernah alami situasi ni..betul tak>????sayang korang semua..rasa nak jmpa semuanya..wah....

AmirFX said...

Kena tukar lagu yang hepi bro... Baru ceria sikit perasaan tu.. haha.. Nway, life is a story.. U can make the difference...

SheNn said...

Don't worry, EVERYTHING gonna be OK and Amazing.:))

syafiq ariffin said...

penah rasa mcm abg man rasa 2. sakit, perit n pedih sgt2. satu2 nya ubat yg boleh merawat ialah dgn ambek wuduk n solat solat. pas 2 baca al-quran. insyaallah segala kekosongan dlm diri yg kita rasa akan terisi dgn keimanan dan ketabahan n kita akn dpt mengatasi rasa kekosongan 2. saat kita rasa kekosongan jgk, kita memerlukan seorang kwn utk bercerita mengenai apa yg kita rasa.harap abg man tabah..anggap ini sbgai dugaan..salam

cHEnTa TiKa said...

bro... skrg pun sy sedang melalui menda yg sma...
kosong.. sunyi... sepi... sendiri..
namun 1 je yg xbuat sy rasa kosong.. iaitu masa sy sujud pada ALLAh... hope lebih tabah yer...

sudirman said...

yeh...ada hadiah utk anda semua..itulah kelebihan bila rajin komen entri man..semua yg kat atas ni sila bagi alamat di FB man..nanti man pos...

orangkedahkita said...

man!! im in that situation rite now!! anyway!! we got the same style rite here!! TIDOOOOOO!! mujarab!! seriously!! saya selalu tinggalkan semua kekosongan dalam mimpi... bunyi mcm bodoh kan? but thats me!! rite now memang kosong!! walaupun sekarang dekat dengan kawan2 coz kat kolej!! tpi still kosong!! dunt knoe whut had happen!! harap2 semua nih cepat2 pergi!! whut can i say here is!! PATIENCE and TABAH hadapi k? hehe... makkk, nak balik rumah peluk cium mak!

Anonymous said...

be a strong person k..
always smile.. :)
per yg berlaku der hikmahnyer..

::Cik Zatie:: said...

alaaaa,xmo lah kosong2 mcm ni....
chill2 okey ckgu sudir =)

Muhammad Alif Bin Bohari said...

Man...itulah sy sy rasa skarang nih..mmg terseksa sgt2...memang perit...tp..percayalah..mmg ada teman yg akn mngisi kekosongan tu..insyaallah..:)

najah hijriah said...

Berdiri di khalayak ramai tpi tetap rasa bagai keseorangan..
selalu rasa diri sendiri..tiada teman dan tiada sapa2..
KOSONG...

adakah anda juga pernah rasa seperti itu?..

yup, dr dulu n smpai skg rase macm tu...slalu je buat2 heppy,padahal dlm hati ni rase sdh je... rase kosong...dikire hipokrit jugak ke kalo kte sdh tp pretend happy...????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...