SAHABAT BAIK.

Tuesday, December 7, 2010

mana sifat kemanusiaan??

kehadapan sahabatku yang dirindui selalu.ketika kau membaca warkah ini aku masih dalam keadaan sihat2 walafiat.Semoga kau dan keluarga juga begitu..hahaha..teringat zaman2 sekolah dlu bila tulis surat kepada kawan2..skema bebenor..

emm..sebelum tu nak bagitau korang..skrg demam blog pilihan Malaysia kategori blog yang dibuat tahun 2010 telah bermula..aku rasa mcm nak ikut je tapi tak yakin lah blog aku ni ble tercalon ke tak..hehehe..

klik HERE untuk ke link blog pilihan Malaysia.

skrg ni aku kat perak angkara minat sangat nak blogger ni..aku sanggup naik motor ke pekan (CC) yang aku tgk ramai pelajar berbaju sekolah ni sedang main games..hey!!mcm aku nak berceramah motivasi je kat sini agar mereka semua boring n terus pulang rumah study..SPM dik OIIII..tak reti2 nak pulang study ke oii..nanti gagal baru lah korang nak pegi bertapa kat kuburanlah, jumpa bomohlah..pak guard lah, mak guard lah dan sewaktu dengannya untuk minta di luluskan..kepada hotak hang!!..gerenti tak dapat punya wei..(ko tgk bila Guru Kaunseling ni mula merapu)..hahaha..ko mampu!!main2 je ye..kalau aku berceramah motivasi gerenti korang nangis tak henti2 dan terus bertaubat nasuha..huhayyy

ok2..aku cuma nak kongsi korang apa yang aku dapat time bercuti nie..ni hah..kalau korang prihatin dan ada sifat kemanusiaan korang tolong aku cari budak2 nie..aku rasa nak nangis lah time tgk iklan ni..aku dapat rasakan apa yang mak bapa dia rasa..sedih lah..
NI lah anak2 yg dah lama hilang..harapanku dia tetap selamat dan mendapat perlindungan dariNYA..amin...
kita semua sibuk berblog..merapu sana sani n apa katanya sekali skala kita lahirkan sifat kemanusiaan kita untuk saling membantu masyarakat diluar sana..maybe kita ada kelebihan dan gunakanlah kelebihan itu untuk membantu insan2 lain..biar apa yang kita lakukan itu mendapat berkat..amin..

aku sertakan sedkit pic2 aku time jalan2 nie..hihihihi
 taman botani, ipoh perak..best giler sini..bawa awek dating lepas tu campak ke kolam..hahahahah..
 bila sudirman buat hal..hahahha..hampir2 aku terjatuh nak ambik poss nie..
 angah..anak mak angkat..
 ni dia..anak2 family angkat..dah 4 tahun tak jmpa..besar2 semuanya...terima kasih atas segala layanan baik selama ni yer..cantik tak tempat ni??
korang dapat bezakan tak mana sudirman dan mana beruk....jgn nak gelak yer..hahahah

Taman Malawati..sejarah bugis banyak di sini..
 pemandangan petang si Ipoh..cantikkann

ok..setakat tu je untuk kali nie..
pesanan untuk semua kawan2..bila kita rasa diri kita gembira adalah lebih baik kita kongsikan kegembiraan itu kepada orang lain..biar mereka juga mampu mengukir senyuman indah dibibir tanda kebahagiaan..tapi..sekiranya anda berduka dan bersedih..simpanlah ia didalam hati..jgn biarkan orang lain juga berduka dan bersedih kerana anda..salam awal Muharam..jadikan diri kita sentiasa penuh dengan sifat kemanusiaan menurut erti kata MANUSIA yang sebenarnya..amin


SUDIRMAN
"Aku Menulis Bukan Kerna Nama"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...