SAHABAT BAIK.

Friday, December 17, 2010

jalan2 cuci mata...ble?

salam semua..hari ni abg sudirman korang nak cerita pasal pengalaman pertama ke melaka..emm..ye lah..sepanjang belajar di UPSI dulu ada jg ke melaka but tak lah seenjoy ini..datang atas urusan rasmi saja..skrg..hah..ambik kau...alang2 dah ada kat melaka aku pun membawa diri ke sungai melaka menaiki melaka river cruise..mak dato cantik sgt melaka sbb rasa mcm kembali ke zaman lampau dengan peninggalan sejarah dan mcm2 lagi penemuan bahan2 zaman dahulu..cari2 juga dimana dinasour but tiada..hahahahha...
mcm biasa..bila dah ada kat melaka kenalah bergambar kan..ni pintu masuk ke sungai tu..
tgk kat belakang tu ada apa..monorail katanya

hah..yg ada iklan2 maggi mamee dan segalanya tu adalah kapal yg dimaksudkan...


hah mcm biasa..aku ni kalau da depan kamera akan malu2 kucing dan inilah hasil pic tu...emmm

antara kapal2 yg menunggu penumpang..cuma RM10 sekali jalan yer..but puas hati..
tgk tak bangunan tu..bangunan tu adalah bangunan lama yg berada disepanjang tebing sungai dan kerajaan Negeri telah mengubahsuainya menjadi satu lukisan besar ala2 pahlawan zaman dulu disetiap dinding bangunan ini...
jom melaka maju 2010...hah...salah satu pemandangan di sana...

orang cakap..makin jauh kita berjalan makin luaslah pemandangan dan pengalaman yg kita akan dapat..sebab tu cuti2 sekolah ni ambik masa yg ada utk mencari ilmu sebanyaknya..biarlah ia menjadi satu kenangan indah buat aku untuk tahun 2010...
akhir kata, jaga diri dan hiasi peribadi ..

SUDIRMAN
"aku menulis bukan kerna nama"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...