SAHABAT BAIK.

Thursday, November 4, 2010

impian yg ku galas di bahu..

impian..impian..cuba kalian pejam mata sekejap n fikirkan apa impian yg kamu mau capai..impian yang anda wujudkan mungkin dalam mimpi dan anda ingin merealisasikannya dalam kehidupan hakiki..huahuahua...ni mesti ada yg terfikir "kawin sm anak jutawan"..hahahha..kalau ada sah2 lah kamu tu mata duitannnnnn..kuang3x..jgn nak mengelak ketawa ye..dah kantoi n dah tercop kat dahi korang..kantoi..kantoi...emm..kalau bercerita bab impian ni..aku pun mau jg kawin sama anak jutawan nie..tu pun kalau ada yg nak sbb aku rasa kalau aku tanggalkan baju satu persatu pun  dgn skill ala2 slow motion belum tentu anak jutawan tu terpikat..lari ketakutan tgk badan kurus kering dengan menyangkanya sekujur mayat yg baru bgn dari kubur adalah kot..hahahahah...hey!!!..korang ingat aku ni tak laku kah..cuba korang jual aku kat jabatan buruh indonesia berebut orang nak ambik aku tau..bikin kerja tukang cuci kereta...hahahha..adakah patut..sudah2..jgn gurau2 lagi...lucu2...ok2..tahun 2011 dah nak dekat..tadi aku tgk rancangan OPRAH tu..nampak kat situ smua manusia yg catat n tulis impian dia akan tercapai dalam masa 5 tahun..so..aku nak catat kat sini impian aku untuk tahun 2011..harap2 tercapai..amin...
 ehem..ehem..ni dia aku minat nie..dlu tak minat lah kamera ni but setelah diperkenalkan oleh seseorang aku dah makin gila nie..kdg2 buat2 tak malu poss sendiri depan cermin..hahaha..tahulah aku ni hodoh so kalau nak ketawa duduk depan cermin n buat muka hodoh2..naikkan hidung,bulatkan mata dan sebagainya..ala..jgn tipulah..korang pun biasa buat kan..hahaha..kalau belum..buat skrg..ini jg salah satu teknik lepaskan tekanan..bt muka lucu n ketawa puas2..kakaka..lepas tu mak bapa korang masuk terus lempang sambil cakap "kau gila kah?"..hahahaha
ni dia impianku..skrg ni pakai vios je lah..but dari dulu nak pakai kereta nie..ntah kenapa..sasaran pakai vios tu 4 tahun je n nak tukar..hihihi..skrg dah dekat 4 tahun..korang doakanlah aku berjaya kumpul duit ye..amin...amin..amin...kalau dapat ni aku belanja korang..ble??hihihi..
ni impian terbesar dalam hidupku..aku mau buat rumah sendiri..bukan beli di bandar tu..but rumah yg aku bina atas tapak tanah aku sendiri..skrg ni dah ada tanah sawit n bila ada rezeki aku ingin sgt ada rumah mcm nie..semasa ibu masih hidup inilah selalu mak cakap..so..sbgai anak sulung aku simpan impian tu untuk buat rumah bukan sahaja utk diri sendiri but untuk ayah dan adik2ku..aku mau banggakan mereka...YA ALLAH..tolong tunaikan impianku nie..korang doakan aku ye..
kdg2 kita rasa kitalah org yang paling bahagia di dunia nie..kita ketawa dan terus ketawa..kita berbelanja duit sewenang-wenangnya tpi seharusnya anda ambilah masa sedikit untuk melihat anak2 yatim dan ibu bapa yg dibiarkan di rumah2 terasing..apa tanggungjawab kita semua??adakah disebalik kegembiraan kita dan disebalik semua kelebihan yg diberikan kepada kita oleh Yang Kuasa kita tidak ble memberikan nikmat senyuman itu kepada orang lain..kawan2...kongsilah semua kelebihan yg anda ada utk kebaikan orang lain.aku juga miskin tapi aku suka memberi pesanan ini utk saling ingat mengigati..aminnn..Pesanan ini untuk anda dan juga untuk diriku sendiri..semoga aku dan anda tidak leka dengan semua yang kita miliki..amin...

SUDIRMAN
"memandang dunia dari pandangan kasih sayang"

7 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

slamat la ye chekgu!!!hop impian nye tercapai la yee...

Prince Patrick said...

All the best and one day sure you'll achieve you dream. :)

umi said...

bah muda mudahan jugak sudir,,,,

aku pon mengimpikan rumah mcm tue juak...InsyALLAH..wlu pun tak sebesar dan semirip rumah dlm pic tue..tp aku akn gapai impian tue dlm tahun 2011/2012..InsyALLAH...nie lah impian mama n nenek ku...sekaligus menjadi impian ku jg.

.FH. said...

smoga mnjadi kenyataan huhu..like canon EOS..

Anonymous said...

This is a topic that's near to my heart... Many thanks! Exactly where are your contact details though?

Also visit my homepage :: zubzero refrigerator Oldsmar *http://www.youtube.com/watch?v=OibfEGgLdQw*

Anonymous said...

Hi! I'm at work surfing around your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the outstanding work!

Feel free to surf to my blog post: Appliance Repair Largo

chenlili said...

canada goose jackets
adidas trainers
toms shoes
oklahoma city thunder jerseys
north face outlet
true religion outlet
coach outlet
nhl jerseys
north face jackets
moncler jackets
hzx20161220

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...