SAHABAT BAIK.

Wednesday, October 27, 2010

MANN (suara hati or Perasaan mengenai PENGORBANAN)

 aku baru saja melihat cerita hindi MANN ..terharu dan sebak betul hati ini melihat jalan cerita tu..diolah dan diukir begitu indah untuk mengungkaikan erti pengorbanan..pengorbanan seseorang untuk orang yang disayangnya...emm..bercerita tentang pengorbanan aku yakin ramai yang akan setuju jika saya katakan bahawa anda juga pernah lakukan pengorbanan itu..mengorbankan diri untuk seseorang..mengorbankan kegembiraan dan senyuman diri untuk orang lain dan mengorbankan perjalanan hidup juga untuk seseorang..tanpa kita mempedulikan apa yang kita rasa dan tanpa kita mempedulikan adakah hati kita benar2 ingin lakukannya....semua itu adalah pengorbanan...
emm..kadang2 hati kita berbisik "Ya Allah..kenapa semua ini harus terjadi kepadaku..kenapa semua ini aku yang kena lalui...kenapa semua kasih sayang yang aku berikan dan semua pengorbananku dianggap satu penipuan dan diketawakan oleh semua orang..seadainya engkau mampu membuka hatiku dan kau melihat ada apa disebalik isi tersirat di hati itu kau akan mampu melihat betapa aku korbankan diriku atas tiket untuk kau bahagia"..aku yakin setiap dari kita ada melalui hal ini...aku yakin titisan air mata juga pernah mengalir di pipi anda bila mengenangkan semuanya cuma harapan aku..sentiasalah kita bersabar dan teruskanlah memberi kebaikan dan kegembiraan kepada orang lain walaupun pada hakikatnya kita tidak diberikan kegembiraan sebagaimana yang telah kita hulurkan..saya percaya, jika anda terus berusaha utk membahagiakan orang lain suatu hati nnt Tuhan akan berikan anda berlipat kali ganda kerana DIA lebih tahu mana yang lebih terbaik untuk kita..maybe bukan sekarang tp akan tiba hari di mana anda akan mengecapi semuanya...teruskan melangkah dan jangan pernah stop utk melakukan kebaikan dan sentiasalah baiki diri dari setiap kesalahan yg telah kita lakukan..nasihat ini jg untuk diriku sendiri..
 ehem..ehem...cantik tak cincin nie..aduh..jgn salah fahamm..cincin ni tiada di tanganku lagi..tapi aku nak sangat cincin nie..sapa nak cari dan berikan aku??hahaha...

ikhlas dari SUdirman
"aku berbicara dan menterjemahkannya dari hati"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...