SAHABAT BAIK.

Thursday, October 21, 2010

BILA BERCERITA PASAL KEJUJURAN DAN KEPERCAYAAN


emm...kalau dulu aku tidak percaya pada kejujuran dan kepercayaan dari orang lain..aku tahu aku juga manusia yang sama2 punya hati dan aku tahu bagaimana rasanya bila orang yang kita sayang mendustai dan memusnahkan semua kepercayaan yang telah diberikan kepada kita..semua itu telah aku rasakan dan dari pengalaman hidup itu aku bangkit dari setiap langkah perjalanan dan coretan air mata untuk membentuk diriku sekarang..aku sedar aku tidak sempurna tapi yang aku tahu kerana kau aku telah buka lebaran baru dan aku buka hatiku untuk belajar tentang kepercayaan dan kejujuran depan dan belakangmu..namun apa yang aku dapat hari ini..??kesakitan...kekecewaan dan keperitan hati menahan sebak melihat segala-galanya..adakah semua kasih sayang sebelum ini akan bertukar menjadi KHIANAT..adakah semua kepercayaan yang telah aku berikan sebelum ini akan bertukar menjadi satu penipuan...ntahlah..maybe jalan terbaik harus dicari untuk segala kecelaruan yang berlaku..timbang tara untuk semuanya harus disusun untuk memikirkan adakah aku ni untukmu atau sebaliknya..disebalik segala kelemahanku..disebalik semua kekuranganku bagiku kau adalah pelengkapnya tapi hari ni ku rasa diriku telah kembali kurang..kurang langkah dan kurang segalanya...semoga aku kuat melalui semua ini..amin...
untuk anda pembaca blog ini..di atas adalah beberapa kes yang biasa berlaku kepada kita..aku yakin setiap manusia ada melaluinya dan harapan aku semoga kta sama2 bangkit dari jatuh untuk tunjukkan kepada dunia bahawa diri kita adalah sekuat permata dilautan..jadilah diri kita yang sentiasa mengukir senyuman walaupun di dalamnya jutaan kepedihan yang melanda kerana sesungguhnya dari setiap kepahitan itu akan muncul kemanisan dan dari setiap gerimis itu akan wujud pelangi..wallahualam..


                                                                           SUDIRMAN
"Segalanya berbicara dan mendengar dari HATI"

6 comments:

Jerul said...

nahhhh

Anonymous said...

Its such as you read my mind! You appear to grasp a lot approximately this, like you wrote the ebook in it or something.
I believe that you could do with a few p.c. to pressure the message house a bit, however
instead of that, this is wonderful blog. A fantastic read.
I'll certainly be back.

Also visit my web blog ... appliance repair Wesley Chapel Florida Florida references

Anonymous said...

It's remarkable designed for me to have a site, which is good for my experience. thanks admin

Here is my webpage freezer & appliance repair Clearwater FL

Anonymous said...

Great items from you, man. I have understand your stuff previous to and you're simply too great. I actually like what you have bought here, really like what you're stating and the
way in which through which you are saying it.

You are making it entertaining and you still care
for to keep it smart. I can't wait to learn far more from you. That is really a tremendous web site.

Here is my blog post :: subzero refrigerator & appliance repair Dunedin FL

Anonymous said...

vapor cigarette, smokeless cigarettes, smokeless cigarettes, e cigarette forum, best electronic cigarette, ecig

chenlili said...

longchamp bags
tiffany jewelry
ray ban sunglasses
uggs on sale
red bottoms
michael kors handbags
uggs outlet
moncler jackets
rolex watches
ray ban lunettes
hzx20161220

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...