SAHABAT BAIK.

Tuesday, January 10, 2012

KEHILANGAN BARU DIRASA??

Hai...makin rajin aku update blog akhir2 nie..keghairahan datang balik setelah tahun baru 2013 menterjah..banyak persoalan dan banyak huraian yang ingin dirungkai bukan hanya untuk pembaca tapi juga untuk tatapan diri sendiri sebab 100% aku yakin dan percaya bila kita menulis itu sebenarnya terbit dari dalam diri..dari sudut hati yang paling dalam berbanding bila bibir yang diberi tugas untuk berbicara..mungkinkah kerana tidak berdaya atau sekadar ingin memendam perasaann...hehehhe...kamu tahulah tu kan apa jawapannya......

sejak dua menjak ni telinga aku dibosankan dengan lagu FIRMAN KEHILANGAN..sampaikan masuk K-BOX nyanyi mesti akan cari lagu nie..sampai naik jenuh telinga ni mendengar dan menyanyi lagu tu..hahahha...kalau korang hayati setiap baik lirik lagu tu korang akan faham apa yang aku maksudkan..tajuk pun korang mesti akan tertanya-tanya apakah jadah sudirman ni merapuh membuat entri pasal kehilangan...

emm..cuba tanya diri..anda pernah kehilangan??tipulah kalau tiada kan??..jangan nak mengada-ngada kata YA aku pernah kehilangan pensil 2B..aku juga pernah kehilangan duit 2 sen..2 ribu or 2Juta..bukan itu jawapan yang aku mahu ye...maksud aku kehilangan seseorang..maybe ahli keluarga..kawan2 or kekasih hati...jika ada teruskan pembacaan jika tiada teruskan bergerak ke rumah sakit jiwa sebab anda bukan manusia normal kalau tidak pernah merasa kehilangan..mungkin jga pada masa ini anda bukan duduk di BUMI maybe planet lain sebab semua orang dalam dunia anda tu tidak ada yang akan pergi..sama ada mati or pergi meninggalkan anda..hihayyyy..suhh..suh..pergi sana main jauh2...(teringat kata2 Ibu masa kecil..suka sangat cakap macam ni lepas bagi sebatang gula2 lalipop).hahahha

dulu masa sekolah selalu terdengar atau terbaca orang tentang "emm..kau akan sedar bila dah kehilangan tu"..suatu hari nnt bila ko rasa kehilangan ko akan sedar betapa orang tu penting dalam hidup mu:...hahahha..aku gelak je pada masa tu sebab aku tidak tahu apa maksud semua tu..bagi aku lantak ko lah mau kehilangan kah mau apa kah ada aku kesah...tapi kini...aku yakin anda akan bersetuju andai aku katakan "bila seseorang itu telah tiada barulah kita akan sedar betapa dia begitu penting dalam hidup kita"..

ku mulakan dengan kisah IBU..semasa arwah IBU masih hidup sejujurnya aku buat2 tidak tahu saja sebab masa tu aku kecil lagi kan..baru sekolah darjah...pada masa itu kadang2 aku sakiti hati ibu sebabnya saja mahu ambil perhatian..(jahatkan)..ibu selalu menyuruhku untuk meramas-ramas rambutnya tapi aku tidak peduli..dan baru2 ini seorang ibu rakan sekerjaku telah kembali ke rahmatullah..apa yang buat aku berfikir kawan itu sempat melepaskan dari mulutnya "aku puas hati walaupun ibu meninggal sebab baru2 ni cuti sebulan lebih aku luangkan masa bersamanya dan apa pun dia minta aku tunaikan..aku cuci kakinya..bawak dia berjalan dan semuanya..walaupun aku tidak sempat melihat arwah ibu sebab sabah ke kelantan agak jauh tapi aku tetap berpuas hati"..fuh...terfikir aku seketika mesti layanan dia kepada IBU nya sangat2 baik ..dan pada masa itu barulah aku terfikir kalaulah ibu ku masih ada aku akan melayannya lebih baik daripada kawan aku ni layan ibunya..barulah kehilangan itu dirasa..barulah semua kemungkinan dan semua KALAULAH akan muncul...emm..semua itu da terlambat sebab ibu dah pergi hanya doa mampu diberikan..tapi aku yakin aku ni anak yang baik...heheheheh

kehilangan kawan or sahabat..masa dia ada kita seringkali menyakitkan hati dia..bergurau yang keterlaluan tapi semua tu bila dia tiada akan menjadi satu kenangan dan memori indah kepada kita..bukan setakat bila dia tiada tapi bila dia berada jauh dari kita..rindu dan semua memori indah itu akan datang...kita tertawa sendiri mengenangnya tapi apakan daya mereka jauh diperantauan ataupun mungkin kita telah kehilangan dia....percaya atau tidak ada segelintir insan boleh menitiskan air mata bila mengenangkan kawan2 nya ..merenung dan terus merenung untuk berjumpa dengannya tapi bila dan dimana tidak pasti waktunya..hanya menunggu dan terus menunggu...

so..sebelum kehilangan dan merasa akan bahang kehilangan itu hargailah apa yg ada didepan mata..seandainya kehilangan itu tetap juga berlaku sekurang-kurangnya anda tidak menyesal atas segala kebaikan yang telah anda lakukan..orang bilang "bila peluang ada depan mata hargai ia..jangan disia-siakan sebab sekiranya peluang itu berlalu pergi nah..barulah anda akan merasa kehilangan"...
 tapi kadang2 dalam beberapa situasi kehilangan itu sebenarnya perlu..perlu untuk kegembiraan orang lain..perlu utk kebaikan orang lain...so...fikir2kan mana baik dan mana buruknya...masing2 ada jawapan yang tersendiri..andai mampu??lakukan lah apa pun yang terbaik untuk diri sendiri..k..

SUDIRMAN
aku menulis bukan kerna nama

9 comments:

adan said...

tidak mustahil seseorang akan menangis kerana rindukan kawan atau lebih tepat lg sahabat..

like entry ni..

ko mo tau dulu aku tak suka lagu kehilangan ni.. tp adek aku selalu paksa aku dengar lagu tu.. lama2 jd suka pulak.. hehe

sudirman said...

adan-ko kan sahabatku..ko pernah menangis kah ingat aku??hahahha...

yeh...lagu tu kalau org putus cinta mmg mengena tue..hahahaha..terus menangis lagi teruk..kakaka

cikpuanhady said...

sebolehnya, kita tak mahu kehilangan sesuatu kan..

p/s : bro, saya slh sorang pemenang http://sudirman1809.blogspot.com/2011/02/keputusan-rasmi-contest-tentang-ibu.html tapi masih belum terima feedback aka top up dari bro..huhu..

sudirman said...

cikpuanhardy-hah..kamu rupanya..hari tu saya nak top up awak kata nanti2 lah tunggu bila kredit tak da...tggl awak seorang je ni tak dapat2...pastu saya tunggu2 awak mesej tak de pula msej n akhirnya saya lupa..sila msej saya di FB no hp...saya top up rm30 sekarang juga...

Anonymous said...

It is in point of fact a great and helpful piece of information.
I'm glad that you just shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

Feel free to visit my webpage; Appliance Repair Oldsmar

ninest123 said...

louis vuitton, nike free, ugg boots, ralph lauren pas cher, kate spade outlet, louis vuitton, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, louis vuitton, louboutin outlet, longchamp outlet, tory burch outlet, uggs on sale, ray ban sunglasses, louis vuitton outlet, nike air max, cheap oakley sunglasses, nike outlet, longchamp, polo ralph lauren outlet, prada handbags, nike free, nike roshe run, ray ban sunglasses, longchamp pas cher, tiffany and co, tiffany jewelry, air jordan pas cher, gucci outlet, louboutin pas cher, replica watches, jordan shoes, michael kors, oakley sunglasses, sac longchamp, polo ralph lauren outlet, nike air max, louboutin, oakley sunglasses, oakley sunglasses, longchamp outlet, oakley sunglasses, air max, burberry, ugg boots, replica watches, christian louboutin outlet, chanel handbags, prada outlet, louboutin shoes

ninest123 said...

nike air max, timberland, michael kors, replica handbags, burberry outlet online, true religion jeans, hermes, michael kors, ralph lauren uk, nike air max, kate spade handbags, nike air max, nike free run uk, sac guess, hollister pas cher, tn pas cher, lacoste pas cher, michael kors outlet, burberry, ray ban uk, hollister, abercrombie and fitch, converse pas cher, true religion outlet, michael kors outlet, north face, oakley pas cher, coach outlet, new balance pas cher, nike roshe, nike blazer, michael kors outlet, ugg boots, ugg boots, hogan, michael kors outlet, coach outlet, north face, air force, lululemon, ray ban pas cher, vans pas cher, coach purses, michael kors outlet, true religion jeans, mulberry, true religion jeans, michael kors, michael kors, vanessa bruno

ninest123 said...

p90x workout, herve leger, new balance, jimmy choo shoes, hollister, nike huarache, north face outlet, converse outlet, gucci, babyliss, insanity workout, bottega veneta, longchamp, iphone cases, mont blanc, ray ban, nike roshe, timberland boots, birkin bag, asics running shoes, vans shoes, hollister, wedding dresses, celine handbags, ghd, baseball bats, north face outlet, nike air max, instyler, converse, lululemon, nfl jerseys, hollister, mac cosmetics, valentino shoes, lancel, ferragamo shoes, vans, abercrombie and fitch, ralph lauren, soccer jerseys, nike air max, chi flat iron, nike trainers, oakley, louboutin, reebok shoes, mcm handbags, soccer shoes, beats by dre

ninest123 said...

moncler, moncler, thomas sabo, ugg pas cher, moncler outlet, moncler, canada goose uk, louis vuitton, marc jacobs, doudoune canada goose, canada goose, links of london, pandora charms, hollister, louis vuitton, pandora jewelry, toms shoes, moncler, coach outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, bottes ugg, louis vuitton, moncler, replica watches, moncler, louis vuitton, pandora jewelry, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre pas cher, canada goose outlet, ugg boots uk, karen millen, canada goose outlet, canada goose, supra shoes, swarovski, sac louis vuitton pas cher, pandora charms, ugg,uggs,uggs canada, wedding dresses, swarovski crystal, canada goose, moncler, canada goose

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...