SAHABAT BAIK.

Friday, July 1, 2011

FENOMENA MENJAGA TEPI KAIN ORG LAIN...?

Assalam...yeh...mesti gempakkan tajuk entri ni..hehehhehe..ok2...

huhu..entri panas..mesti korang pernah melalui pengalaman seperti ini kan...jaga kain orang lain atau pun dalam bahasa kasarnya..menyibuk menguruskan apa yg orang lain tengah buat..minah or mamat celupar...semua nak komen dan kritik..bagus daftar diri masuk AF sebagai pengkritik tetap..lagi bagus dapat duit..hahahahha

dalam kita hidup ni..kelibat manusia mcm ni lah yang biasa kita lihat merata-rata..di tempat kerja, ditepi2 bandar, di dalam bandar maybe dalam lokap pun ada...mereka tak bosan2 melihat sekeliling umpama pungguk yang setia memerhati bulan dilangit..bila mereka melihat sesuatu yang bisa dijadikan bahan untuk dikoyak or dipijak-pijak hah..mula lah mereka mengatur langkah untuk menjayakan misi dan visi mereka..OIII..fikir cincai ke hey..kakakkakakak...maybe mereka tidak ada kerja lain yg lagi penting so bagi mereka menyusun bibir sambil menyegetkannya adalah yang terbaik dilakukan...haiyaaa...best ke bercerita pasal kehidupan orang lain ni????ada rasa mcm makan KFC hingga menjilat jari ke??ataupun dalam mata "makhluk halus" korang sebenarnya tengah menjilat ulat2 dan bangkai2..ihhh....tuabat2...

mengikut pengalaman manusia jenis mcm ni adalah jenis manusia yang tidak tahu membuat kerja...so..bila mereka melihat hasil kerja orang lain mereka akan dengki dan cara terbaik untuk menjatuhnya adalah dengan mencari aib nya orang itu...pastu mula disebarkan kepada orang lain tanpa usul periksa hal tu betul ke tidak...
wahai kawan2 semua..mari kita sama2 renungkan diri..jika hal ini ada dalam diri kita adalah lebih baik andai dibuang jauh2.nasihat ni jg untuk diri saya sendiri..menjaga tepi kain orang itu adalah dosa besar namanya apa lagi apabila bercerita sesuatu yang pasti2nya anda sendiri tidak tahu kebenaranya..mengaibkan tu namanya dan dalam Islam mengaibkan orang lain itu adalah satu perbuatan yang CELAKA....dengan perbuatan menceritakan sesuatu hal itu ia akan menyebabkan nama baik seseorang itu tercemar dan jika ia tercemar bila masa si pendengar itu masih memandang negatif pada simangsa anda sebagai penyampai akan menanggung semuanya...kalau seumur hidup si pendengar menyangka buruk kepada sipemangsa maka seumur hidup jugalah anda tanggung semua dosa-dosa itu..mahu kah anda???
kita ni hidup bermasyarakat...masing2 ada karaktor atau watak tersendiri...sebelum kita mengenali seseorang itu janganlah terus membuat kesimpulan awal..adalah lebih baik andai anda dekatkan diri dan mengenali dia dengan lebih mendalam...mana tau dengan cara itu anda dapat lihat kebaikan dari dalam dirinya..mana tahu dengan cara itu anda bisa menjadi sahabat yang baik kepadanya...setiap manusia itu ada kelebihan dan kekurangannya maybe dengan cara mendekatinya anda dapat menjadi pelengkap kepada kehidupannya...
paling penting dalam mana2 perhubungan...selidik terlebih dahulu mengapa dan kenapa manusia itu berkelakuan begitu..anda melihat dia lebih mesra kepada pelajar contohnya maybe dia ada alasan tersendiri yang tersembunyi setelah dia mengetahui kehidupan susah yang dilalui pelajar itu..niat untuk membantu menyebabkan dia berkelakuan begitu..bukan sebab ada faktor lain...seorang bos lebih mendekati pekerja bawahannya contohnya mencuci tandas maybe dia ada alasan tersendiri mengapa dia berkelakuan begitu..mungkin saja ingin merubah sesuatu pengurusan itu bermula daripada orang yang paling bawah disesuatu organisasi atau mungkin juga kerana dia ingin melihat pendapat dari mata seorang pekerja yang tiada kaitan dengan pengurusan pentadbirannya..itu semua pandangan2 positif yang harus kita fikirkan..bukannya terus memberikan label yang buruk2 kepada mereka.bertanyalah kepadanya bukannya terus membuat kenyataan lain...dalam Agama juga diwajibkan kita bertanya andai tidak tahu ttg sesuatu perkara itu.....renungkan ya...

nasihat ini juga kepada diri sendiri..bukan ditujukan kepada orang-orang tertentu..ia hanya berupa satu coretan untuk dikongsikan kepada semua insan yang bergelar manusia...

SUDIRMAN
aku menulis bukan kerna nama

12 comments:

Mohd Khairi Khadzir said...

ztau nk komen ape tp dh bace abes dh/./heee

sudirman said...

hehehhee..bagus2...

zmah said...

Paling best gambar nak gunting mulut tu...

adan said...

gambar mu ka tu man? sandi woo..

DanieL AdiE said...

Errr...mulut tempayan bole la kite tutup...

mulut manusia mmg x bole tutp..

ninest123 said...

louis vuitton, nike free, ugg boots, ralph lauren pas cher, kate spade outlet, louis vuitton, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, louis vuitton, louboutin outlet, longchamp outlet, tory burch outlet, uggs on sale, ray ban sunglasses, louis vuitton outlet, nike air max, cheap oakley sunglasses, nike outlet, longchamp, polo ralph lauren outlet, prada handbags, nike free, nike roshe run, ray ban sunglasses, longchamp pas cher, tiffany and co, tiffany jewelry, air jordan pas cher, gucci outlet, louboutin pas cher, replica watches, jordan shoes, michael kors, oakley sunglasses, sac longchamp, polo ralph lauren outlet, nike air max, louboutin, oakley sunglasses, oakley sunglasses, longchamp outlet, oakley sunglasses, air max, burberry, ugg boots, replica watches, christian louboutin outlet, chanel handbags, prada outlet, louboutin shoes

ninest123 said...

nike air max, timberland, michael kors, replica handbags, burberry outlet online, true religion jeans, hermes, michael kors, ralph lauren uk, nike air max, kate spade handbags, nike air max, nike free run uk, sac guess, hollister pas cher, tn pas cher, lacoste pas cher, michael kors outlet, burberry, ray ban uk, hollister, abercrombie and fitch, converse pas cher, true religion outlet, michael kors outlet, north face, oakley pas cher, coach outlet, new balance pas cher, nike roshe, nike blazer, michael kors outlet, ugg boots, ugg boots, hogan, michael kors outlet, coach outlet, north face, air force, lululemon, ray ban pas cher, vans pas cher, coach purses, michael kors outlet, true religion jeans, mulberry, true religion jeans, michael kors, michael kors, vanessa bruno

ninest123 said...

p90x workout, herve leger, new balance, jimmy choo shoes, hollister, nike huarache, north face outlet, converse outlet, gucci, babyliss, insanity workout, bottega veneta, longchamp, iphone cases, mont blanc, ray ban, nike roshe, timberland boots, birkin bag, asics running shoes, vans shoes, hollister, wedding dresses, celine handbags, ghd, baseball bats, north face outlet, nike air max, instyler, converse, lululemon, nfl jerseys, hollister, mac cosmetics, valentino shoes, lancel, ferragamo shoes, vans, abercrombie and fitch, ralph lauren, soccer jerseys, nike air max, chi flat iron, nike trainers, oakley, louboutin, reebok shoes, mcm handbags, soccer shoes, beats by dre

ninest123 said...

moncler, moncler, thomas sabo, ugg pas cher, moncler outlet, moncler, canada goose uk, louis vuitton, marc jacobs, doudoune canada goose, canada goose, links of london, pandora charms, hollister, louis vuitton, pandora jewelry, toms shoes, moncler, coach outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, bottes ugg, louis vuitton, moncler, replica watches, moncler, louis vuitton, pandora jewelry, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre pas cher, canada goose outlet, ugg boots uk, karen millen, canada goose outlet, canada goose, supra shoes, swarovski, sac louis vuitton pas cher, pandora charms, ugg,uggs,uggs canada, wedding dresses, swarovski crystal, canada goose, moncler, canada goose

Dalia Alaa said...

http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-10.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-9.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-6.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-5.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-3_14.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-3.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-2.html

Dalia Alaa said...


http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-16.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-15.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-14.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-13.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-12.html
http://www.prokr.net/2016/09/spraying-companies-11.html

RAGAB KAMAL said...

شركة الكمال أفضل شركة تنظيف بحائل للتنظيف أهمية كبرى فى حياة الفرد وبالأخص المواطن

السعودى مما
يؤدى ذالك إلى تعرض المنزل بشكل كبير إلى الأتربة والأوساخ والبقع والدهون وأن نظافة

المنزل تشعر الفرد بالراحة
النفسية الكبيرة وتتكفل شركة الكمال بهذا العمل لأنها أفضل


شركة تنظيف بحائل

ولانها الشركة الرائدة
والمشهود لها بالفضلى فى هذا المجال من النظافة لوجود المقومات التى تساعد على ذالك منها

العمالة المدربة وذوى الخبرة
والكفاءة مع وجود أحدث معدات التنظيف للفلل التى تساعد على إنهاء العمل بكفاءة ونهتم كثيرا

بأراء عملائنا فى


شركة تنظيف فلل بحائل

ويقوم طاقم العمل بتنظيف الشقه بدون التسبب بأى إزعاج للعميل فلا تتباطؤ فى إختيار شركة

الكمال لتنظيف منزلكم لأنها أفضل


شركة تنظيف شقق بحائل

ولأن تنظيف المجالس يحتاج إلى وقت وجهد كبير فشركة الكمال أفضل شركة تنظيف
مجالس بحائل كفيلة بتنظيف مجلسك فى أسرع وقت وبدون جهد وبالتالى شركة الكمال هى الحل

الأمثل فى فى مجال تنظيف المجالس
بحائل ونحن بانتظاركم لتتصلوا على


شركة تنظيف مجالس بحائل

وأفضل مايميز شركة الكمال أفضل شركة تنظيف منازل بحائل وضعها للخطط قبل البدء فى
شركة تنظيف مجالس وكنب بحائل
شركة تنظيف سجاد

وموكيت بحائل

العمل وتقسيم طاقمها إلى
مجموعات كل منها مختص بتنظيف جزء معين وتمر عملية التنظيف على عدة مراحل :-
1- البدء بتنظيف الموكيت والكنب والمفروشات والسجاد بالأعتماد على أحدث المعدات

الألكترونية التى تعمل بالبخار لكى
تقضى على المشاكل التقليدية للتنظيف وهى بهتان اللون وبذالك قمنا بالأعتماد على البخار فى

إزالة الأوساخ والبقع
2- ثم بعد ذالك يأتى دور البلاط والأرضيات فيقوم العمال بجلى البلاط والأرضيات بأحدث

ألالآت جلى البلاط والأرضيات


شركة تنظيف واجهات بحائل

شركة الكمال أفضل شركة تنظيف خزانات بحائل نظرا لارتفاع درجات الحرارة فى حائل وفى
غيرها من باقى مدن
المملكة ووجود مياه البحر المحلاة التى تحمل الكثير من الرمال والأتربة مما يؤدى
ذالك إلى تكون الفطريات والجراثيم على
جدران الخزان ويؤدى ذالك إلى تلوث المياه والتى بدورها تؤدى إلى تسمم الفرد إذا فما الحل ؟
الحل تقدمه لكم شركة الكمال وهى أفضل
(( شركة كشف تسربات المياه بحائل )) نسعى فى شركة الكمال بتقديم كافة خدمات كشف

تسربات المياه ويتم كشف تسربات المياه بأحدث
الأجهزة الألكترونية و طاقم عمل يتكون من فنيين وخبراء منهم فنيين أجانب ونسعى جاهدين

لتقديم أفضل خدمة بأقل سعر وإرضاء العميل واسعارنا حصرية لا تقبل المنافسة لدينا فى


شركة كشف تسربات المياه بحائل

شركة الكمال أفضل (( شركة نقل عفش بحائل )) نقل العفش من الأمور الهامة جدا (( شركة نقل

عفش بحائل )) التى يلزم فبها الدقة والخبرة للحد ولذالك خصصنا قسما فى شركتنا لمجال
نقل العفش مع تجهيزه :-
1- أسطول كبير من السياراة المجهزة والتى (( شركة نقل عفش بحائل )) أعدن خصيصا

لنقل العفش
2- طافم العمل المدرب على حمل وتنزيل العفش والأثاث
3- فنيين متخصصين فى الفك والتركيب (( شركة نقل عفش بحائل ))
ومايجعل نقل الاثاث من أشهر الخدمات التى يكثر عليها الطلب هوا أن معظم العملاء يقومون

بتغيير عفشهم القديم أكثر من مرة فى العام ويرجع ذالك أيضا إلى أنا
العملاء يقومون بتأجير الفلل والقصور والشقق وذالك لأنهم يحبون تغير الجو ولذالك يكون اعتما

نا فى شركة العربى على أحسن تقنيات نقل الاثاث بداخل وخارج
حائل ونقل الاثاث من الأعمال شديدة الكثافة لذا تحتاج إلى


شركة نقل اثاث بحائل

دقة عالية ومهارة فى فك العفش وحمله وإنزاله إلى السياراة وتغليفه لتقليل من شدة الصدمات

وعدم
تعرضه للكسر وللخدش أيضا ونستخدم فى شركة العربى أفضل وأحدث السيارات المجهزة

خصيصا لنقل العفش

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...