SAHABAT BAIK.

Tuesday, June 7, 2011

APA ERTI MERINDUI BAGI INSAN YG MENYANYANGI??

As salam...moga kalian semua dalam keadaan yg baik2 sayang sahaja...emm..ni kali kedua aku cuba untuk bukak blog akhirnya berjaya..semalam buka tak dapat pula..gila ke apa blogspot ni...nasip bukan orang..kalau org siaplah aku bagi motivasi free...hahahahha...tau lah guru kaunseling..haiya....

korang tengok tajuk tu dan cuba fikirkan sejenak beberapa soalan yang aku utarakan ni??
1. pernah tak korang dalam 24 jam asik memikirkan seseorang..maybe dalam tidur je anda tidak memikirkan kelibat dirinya??
2. bila korang makan..selalu je terfikir dia da makan ke tu??dia sihat ke tu??
3. Bila dia minta tlg..anda tanpa memikirkan diri sendiri anda sanggup lakukan apa sahaja untuknya walaupun terpaksa mengorbankan tugas yang lebih penting?
4. anda selalu melihat HP dengan harapan dia sms anda??
5. Time bangun tidur anda rasa anda mahu jadi orang pertama yang ucapan "morning" kepadanya walaupun hanya dalam bentuk SMS
6. Anda tidak sabar2 untuk melihatnya
7. Bila anda didepannya..anda tidak dapat melihat matanya..anda pula yang malu..hehehe

kalau anda alami semua ni..bagi aku itulah definisi rindu namanya...rindu yang bisa membuatkan kita rasa terseksa..rindu yang bisa membuatkan kita rasa tertekan..rindu yang bisa membuatkan kita yang normal menjadi seperti tidak siuman..rindu yang membuatkan kita marah bila setiap sms yang kita berikan tidak dijawab sepatutnya...ahhh..mengapa kuasa rindu itu begitu kuat??masing2 ada jawapanya....

aku tahu..bagi anda rindu itu banyak..ada rindu untuk keluarga dan sebagainya tapi jika anda betul2 hayati maksud setiap persoalan di atas aku yakin anda akan tahu itu rindu yang ditujukan kepada seseorang yang kita cintai...betul atau tidak..anda sendiri tahu untuk menilainya kerana aku percaya..setiap dari kita pasti ada melaluinya...kan???

walau sebesar manapun rindu itu..walau kesemua persoalan itu anda alami satu perkara yang harus anda pastikan ialah DIRINYA JUGA MERASAI APA YANG ANDA LALUI..jika tidak...itulah dinamakan rindu yang hanya bertepuk sebelah tangan...bagaimana caranya untuk membuatkan dia mengalami hal yang sama??kuberikan kepada anda berdasarkan kepada pengalaman2 yang aku lalui...
1. jangan sesekali memberikan si dia tekanan ...biasanya dalam bercinta ni...ada sahaja persoalan yang boleh menyebabkan konflik...sms lambat di balas pun boleh menyebabkan pergaduhan....so..anda haruslah memahaminya...
2. cuba untuk meletakkan diri anda di tempatnya..jika si dia melakukan hal yang sama kepada anda...adakah anda akan berasa bahagia??jika tidak..begitu jugalah dengan dirinya...
3. jangan selalu bertanyakan kepadanya "adakah kau benar2 mencintaiku"???kalau anda selalu mengulanginya dalam sehari sampai 3-5 kali lama2 dia akan mula bosan dan merasa rimas..tapi tunjukkan kasih sayang anda melalui tindakan....

emmm...apa pun perasaan kita kepada seseorang bagi aku..itu adalah normal..tapi pastikan perasaan itu disalurkan kearah yang baik....jangan sesekali melukakannya dan sekiranya anda terlanjur melakukannya tebuslah ia melalui tindakan yang menunjukkan bahawa anda betul2 menyanyanginya....take care...

SUDIRMAN
aku menulis bukan kerna nama

13 comments:

wan nur syuhada said...

yeah.. btol 2 abg.. sume 2 rsa yg sbnrnye kta rndu dkt seseorg 2..tp, kta xsdar ape yg kta sedang rasai... bila kta tau yg kta tgh merindu.. ia membuatkn kta trsenyum sndri.. =)

kakiterbang said...

suke entry ini..=)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

suka nya entry ni..nk mintak izin nk share ek man...

Anonymous said...

Your means of explaining everything in this post is
in fact fastidious, every one be capable
of effortlessly understand it, Thanks a lot.



Here is my blog :: best appliance repair Wesley Chapel Florida Florida arround

Anonymous said...

I don't even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don't
know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

Here is my web blog: appliance repair Dunedin FL

Anonymous said...

If you are going for most excellent contents like I do, just
visit this site daily as it presents feature contents, thanks

Look at my weblog ... washer repair St. Petersburg - youtube.com -

Anonymous said...

It's impressive that you are getting thoughts from this article as well as from our discussion made at this place.

Also visit my web site: Appliance Repair Oldsmar

Anonymous said...

This post will help the internet people for creating new website
or even a blog from start to end.

Here is my webpage ... subzero refrigerator & appliance repair Tampa Florida

ninest123 said...

louis vuitton, nike free, ugg boots, ralph lauren pas cher, kate spade outlet, louis vuitton, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, louis vuitton, louboutin outlet, longchamp outlet, tory burch outlet, uggs on sale, ray ban sunglasses, louis vuitton outlet, nike air max, cheap oakley sunglasses, nike outlet, longchamp, polo ralph lauren outlet, prada handbags, nike free, nike roshe run, ray ban sunglasses, longchamp pas cher, tiffany and co, tiffany jewelry, air jordan pas cher, gucci outlet, louboutin pas cher, replica watches, jordan shoes, michael kors, oakley sunglasses, sac longchamp, polo ralph lauren outlet, nike air max, louboutin, oakley sunglasses, oakley sunglasses, longchamp outlet, oakley sunglasses, air max, burberry, ugg boots, replica watches, christian louboutin outlet, chanel handbags, prada outlet, louboutin shoes

ninest123 said...

nike air max, timberland, michael kors, replica handbags, burberry outlet online, true religion jeans, hermes, michael kors, ralph lauren uk, nike air max, kate spade handbags, nike air max, nike free run uk, sac guess, hollister pas cher, tn pas cher, lacoste pas cher, michael kors outlet, burberry, ray ban uk, hollister, abercrombie and fitch, converse pas cher, true religion outlet, michael kors outlet, north face, oakley pas cher, coach outlet, new balance pas cher, nike roshe, nike blazer, michael kors outlet, ugg boots, ugg boots, hogan, michael kors outlet, coach outlet, north face, air force, lululemon, ray ban pas cher, vans pas cher, coach purses, michael kors outlet, true religion jeans, mulberry, true religion jeans, michael kors, michael kors, vanessa bruno

ninest123 said...

p90x workout, herve leger, new balance, jimmy choo shoes, hollister, nike huarache, north face outlet, converse outlet, gucci, babyliss, insanity workout, bottega veneta, longchamp, iphone cases, mont blanc, ray ban, nike roshe, timberland boots, birkin bag, asics running shoes, vans shoes, hollister, wedding dresses, celine handbags, ghd, baseball bats, north face outlet, nike air max, instyler, converse, lululemon, nfl jerseys, hollister, mac cosmetics, valentino shoes, lancel, ferragamo shoes, vans, abercrombie and fitch, ralph lauren, soccer jerseys, nike air max, chi flat iron, nike trainers, oakley, louboutin, reebok shoes, mcm handbags, soccer shoes, beats by dre

ninest123 said...

moncler, moncler, thomas sabo, ugg pas cher, moncler outlet, moncler, canada goose uk, louis vuitton, marc jacobs, doudoune canada goose, canada goose, links of london, pandora charms, hollister, louis vuitton, pandora jewelry, toms shoes, moncler, coach outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, bottes ugg, louis vuitton, moncler, replica watches, moncler, louis vuitton, pandora jewelry, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre pas cher, canada goose outlet, ugg boots uk, karen millen, canada goose outlet, canada goose, supra shoes, swarovski, sac louis vuitton pas cher, pandora charms, ugg,uggs,uggs canada, wedding dresses, swarovski crystal, canada goose, moncler, canada goose

chenlili said...

adidas trainers
oakley sunglasses outlet
oakley sunglasses
timberland boots
timberland boots
abercrombie and fitch
adidas nmd
adidas nmd
adidas nmd runner
adidas originals
hzx20161220

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...