SAHABAT BAIK.

Thursday, May 5, 2011

ANDA TELAH TUA JIKA YANG TUTTTTT TAK DIJAGA????.....

as salam..hey..agak lama juga ya baru aku rasa happy begini mau update2 blog...biasalah kan..siapa tidak kenal dengan Sudirman..penyanyi hebat yang sentiasa BZ...kalau setakat masuk AF tu..emmm..bukan cakap temberang bin bongkak lah tapi gerenti aku dapat undian banyak....undian banyak untuk mengeluarkan aku cepat2...hahahahhahaha..mampu??mestilah mampu kalau setakat mau heret beg tarik yang ada tayar kat bawah tu..lain lah kalau disuruh tarik keretapi guna rambut kah...tarik kereta rosak ke...hah..kalau itu gerenti aku tidak mampu..hihayyyyyy

oh ya..sawadikap...kabare....waras...mestilah waras kan...(sihat le tu maksudnya dalam bahasa hendon)...bagi patik di sini eh..tiba2 guna bahasa si fauzi aryan dalam blog..hahahahhahah..sory pak sesat jalan..siut je ko kan fauzi..ko bawak aku round2 shah alam pastu ko pun sesat jalan n tiba2 tanya aku di mana jalan....nak je aku menjerit depan muka ko mcm ni "oiiiiii...aku orang sabah lah wei...aku mana tahu jalan2 sini nie..."hahahhahaha..tapi...sebab aku ni malu2 kucing jantan persian sikit aku diam2 je lah..hahahahaha..sory pak...jgn marah dong....

sejak beberapa hari ni aku nak kongsikan dengan korang semua tentang apa yang berlaku kepada diriku...bila aku mandi je ada rambut..ada rambut je aku mandi..haiyaaa...aku binggung...kepala rasa gatal yang amat sangat...aku tahulah aku nie mmg sah2 gatal tapi janganlah naik ke kepala pula...ihhhh...gatal ntah kenapa ni..shampoo segala shampooo aku pakai...ko mau shampoo apa???shampoo iklan kareena kappor??aaron Aziz..semua aku sapu but gatal tetap ada..n yang tidak suka ni rambut mula gugur...risau2...dan secara tiba2nya aku berfikir..adakah aku telah tua???adakah aku akan botak???adakah aku....wah..tidak.!!!!!.apa lagi cepat2 aku call kawan bucuk aku si aizul marcello pembekal minyak kelapa dara..alhamdulillah lepas sapu dikepala minyak tu..gatal dah kurang...amin....mujarab minyak ko aizul..bukan minyak nasi kangkang ke ni??hahahhaha...siapa suruh selalu je ko kena kan aku kan..apa pun..bulan 5 ni selamat bertunang ya..moga bahagia....

berbalik kepada cerita tua2 ni..siapa yg tidak takut untuk tua??kulit berlipat sana sini..botak...dada yg dlu bidang menjadi seperti lipatan kain buruk..hahahah..mesti tiada kan..jom kita selongkar beberapa perkara yang seharusnya kita jaga semasa muda2 ni agar nanti tua semuanya baik2 sayang sahaja...

MATA
hah...ni yang ramai insan2 lupa untuk jaga..dijaga dibahagian dalam je...tapi mereka lupa untuk menjaga kulit dibawah mata tu,,disinillah bermulanya muka korang nampak tua bila lingkaran hitam tu menyerang ditepi2 mata korang..ramai yang tidak menjaga kurnian Tuhan ni...mereka asik sibuk menguruskan retina mata..beli ini..titik itu..air segala air disimpah dalam mata untuk memberi kilauan mata katanya...yeh..jangan silap ya...anda kenalah sentiasa menjaga kulit bawah mata tu dengan memberikan lembapan yang secukupnya..kalau lelaki boleh guna loreal for men khas untuk kulit bawah mata tu..mmg berkesan sebab sejak aku pakai 5 bulan yang lalu aku tgk mata aku sentiasa segar..kalau ada masa pula..letak timun je sambil baring2 dengar lagu kat bilik..kan berbaloi tu..
KULIT BAWAH LEHER
emm..perasaan tak..ramai diantara kita sibuk2 menguruskan kulit muka..pakai krim bermacam krim melainkan krim planta...tapi tahukah anda..kulit leher juga sangat sensetif apa lagi jika anda mempunyai kulit leher yang banyak..hah..jaga2..tiada guna muka halus kalau kulit leher anda tergantung mcm kantung kangaroo di australia sana..cuba perhatikan leher anda..ada banyak garisan kan???kalau itu anda tidak jaga..lama2 ia akan menampakkan anda semakin tua..so..jagalah baik2..caranya...senang je..beli losyen yang ada SPF...sapulah..selalu sapu n paling mujarap adalah meletakkan tomato yang telah dilumatkan..terserah koranglah nak hancurkan guna mesin or gigit hancur kat mulut lepas tu keluarkan semula n sapu kat leher..aku peduli apa??hahahhahahah...tapi kalau girl...untunglah..dapat korang sembunyikan di tudungkan...muka je halus rupanya..kat bawah tudung tersembunyi syaitan segala syaitan..hhuhuhuhuhu..lelaki??jangan sesekali ingin menutupnya dengan memakai tudung....mak nyah ke apa??tampor kanggggggg

PERUT
hah..masa umur belasan tahun dahulu..bangga je tunjuk perut kat kawan2..tapi bila umur dah mencecah 25 tahun ke atas..emmm..ambik kau...tiba2 teringat iklan racun perosak kat TV tu..nak sembunyi kat belakang langir pun perut tetap dilihat..hihayyy....nasip perut aku ok je..men10...tapi hairan juga sebab kawan2 dlu yang perut ok je sekarang dah teruk giler..emm..korang mcm mana??check cepat oiii....aku adalah belajar satu teknik nak kempiskan perut ni...caranya..dalam sehari lakukan aktiviti selama 10 minit dengan cara berdiri pastu melompat ke atas sambil tangan dinaikkan ke atas..pastikan masa anda lompat tu tangan betul2 dilontar ke atas agar tarikan otot tu dirasa..cubalah...

RAMBUT
ni lagi penting..muda2 pun korang kalau abaikan perkara nie..rambut...bagi wanita itu adalah mahkota mereka..tanpa rambut sapa2 pun tidak akan nampak kiut or cantik or hensem melainkan maher zain yg sah2 botak tu tetap juga korang suka..ihhh..jeles aku..hihihiihi...rambut adalah bahagian dalam tubuh yg paling sensetif sebenarnnya..bila anda merasa gatal jangan sesekali mengaru kepala kuat2 mengunakan kuku yg panjang kerana ia akan menyebabkan lapisan kulit kepala makin tipis dan akar2 rambut akan terganggu yang membawa kepada keguguran rambut...selalunya cuci rambut menggunakan bahan yang sepatutnya..paling penting bagi lelaki yang agak pemalas tu pastikan sebelum tidur rambut telah dibersihkan dari sebarang bahan kimia...takut nnt time tidur abis semuanya mati...........

tapikan..muda or tua pun kita bukannlah perkara yang penting..yang paling utama yang harus kita sentiasa jaga ialah HATI..kalau itupun ikut tua dan akhirnya mati maka rosaklah seluruh anggota badan kita..sentiasalah menjaga yang itu dengan basuhan wudhuk dan limpahan zikir kepada Pencipta...tanpa hati..rambut, perut, mata or apa sahaja anggota badan tidak akan dapat berfungsi dengan baik...


cukup setakat tu ..hihihihi..love u all....muahhhh


SUDIRMAN
aku menulis bukan kerna nama

9 comments:

no_answer said...

wahh!

nie yang bersemangat nak bg penambahbaikan rambut nie :)

cik ezah said...

"pink is the new black". metrosexual. good2. haha

Dyka said...

okayyy saya akan jaga leher saya..
tak pernah tawu pon pasal kulit leher tuhh..

adan said...

salam.. wei perut aku mantain tahu..! ahahaha...

banyak pengetahuan ko tau ni.. hebat2...

Shamsuddin Amin said...

perot aku makin beso la...
kene ikot latihan ni... haha

DanieL AdiE said...

Best2...senaman perut tu sgt berguna..

Buuwa said...

jaga lah hati jangan di kotori ..;p

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

sempat kan nk maki aku kannn....diam2 ko maki aku kan..hehehe...tp xpe...aku mmg suke kne MAKI ni..hehehe...

sudirman said...

hahahahahha..bukan maki lah..cma mengigat kenangan teringah.hhhahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...