SAHABAT BAIK.

Sunday, December 26, 2010

filem terbaik 2010 DI jiwaKu...

ok2..dah nak habis tahun 2010..tahun 2010 aku mmg kaki wayang...sekali aku chek tiket2 yang aku dah beli termasuk yang aku belanja kawan2..Ya Allah..ada 214 semuanya..hahahha...betul lah org cakap kalau kta berbelanja sedikit2 tapi kerap kali ia pasti akan menjadi bukit...emm..

aku ni kalau bab nak komen2 pasal wayang tak lah pandai sangat n main ikut kepala sendiri saja..kdg2 orang kata wayang tu best but kepala aku kata.."nehi" yg membawa maksu "tidak"..ada pula kata tak bagus..aku pula kata "hah"..ya lah tu bagus..hahahhaah,,kenapa kah itu?,,adakah aku telah menunjukkan simptom2 tak normal???ya la tu kot...ni dia barisan wayang yang aku tgk n aku puas hati lah...korang yg tak tgk lagi..pegilah tgk yer (beli yang ori)..
 citer ni mmg buat aku banyak berfikir pasal kehidupan apa tah lagi bila aku seorang guru..mmg sesuai utk didikan kepada anak2, ibu bapa dan guru..ia menyindir semua pihak..paling syok..wayang ni aku tonton bersama-sama dengan para pelakonnya sekali ...hahahhaha...best...ia mengisahkan tentang remaja yang seringkali dipersalahkan atas apa yang berlaku contohnya gejala samseng, melawan kata guru dan sebagainya. cerita ni ada unsur2 lawak yg agak tinggi dan sepanjang pernceritaan ia tidak akan memboringkan anda..watak Aeril sebagai seorang anak yang sering dipukul menginsafkan kita bagaimana seorang remaja itu tidak seharusnya diperlakukan begitu..banyak pengajaran dari cerita ini
 ini jgn cakaplah..dari awal sampai akhir aku asik ketawa je..hantu yang ditonjolkan dengan elemen kelakar menjadi dalam cerita ni..watak johan raja lawan dan seorang mamat pondan tu mmg agak kelakar...hantu ni aga2nya seram juga..satu kampung yang dilanda riuk rendah apabila hantu seorang wanita seringkali menganggu penduduk kg..time berak ble pula hantu tu ada di atas kepala..lucu..
 mcm biasa..walaupun jalan cerita kadang2 ada bosan tapi kali ini Harry tidak mengecewakan peminatnya..tahun ini harry memberi sedikit kelainan kerana mereka telah dewasa..melihat wayang ini pada mulanya ada bosan tetapi dalam 20 minit kemudian ia bertukar ke suasana yang best..ia mengisahkan tentang pencarian mereka menuju ke alam dewasa. Harry dan rakan2nya telah melalui satu perjalanan panjang dan sepanjang perjalanan tersebut pelbagai elemen sakti dan aksi ditunjukkan selain daripada mereke bertukar menjadi orang tua...saksikan
 majika..wayang malaysia yang diadapsikan menjadi cerita donggeng..mmg menghiburkan ramai pelakon terkenal berlakon di sini...jalan cerita mengenai dua insan masuk ke alam sakti..saksikan..
 narnia kali ini walaupun hanya membekalkan 2 watak je berbanding sebelum ini ada 4 kanak2 tapi jalan ceritanya agak menarik ...kalau anda yang suka kan elemen2 magik dan suasana yang menarik saksikan cerita ini...ia berkisar tentang kanak2 yang masuk ke alam narnia dimana binatang boleh berbicara dan disana mereka harus mencari 7 bangsawan dan mengalahkan kausa jahat..jalan cerita kalau sebelum ini banyak didalam hutan namun kelainan cerita ini adaptasikan dilautan..kehadiran ikan duyung cermin, naga dan kehadiran seorang lelaki baru iaitu sepupu kepada 2 watak utama sebelum ini menghidupkan jalan ceritanya..yang pasti tikus comel tetap ada ya..
 filem yang menaikkan nama farid kamil..kisah menghayat hati ini betul2 menusuk di hati..sampaikan aku meleleh tgk citer ni...hahahhahha..feeling lah...
 citer ni tgk 2 kali sebab agak kelakar dan suasana pemandangan yang begitu cantik..ia mengisahkan tentang seorang bayi yang ada kuasa sakti pada rambutnya yang mampu untuk membuatkan orang tua menjadi muda. telah diculik dan dijaga di sebuah rumah yang agak tinggi..rambut bukan main panjang...jalan cerita agak menarik kerana banyak elemen kelakar diselitkan
 filem kegemaranku sebab kartunnya pun best...elemen air, batu, angin dan api disatukan dalam cerita nie..banyak menggunakan kuasa2 sakti keempat-empat elemen ni untuk membentuk watak ceritanya...bagi aku ini filem yang terbest lah sbb aku kan minat citer macam nie..tak rugi tgk 4 kali di pawagam..hhahahhaha
aku tak berapa suka citer ni sbb macam banyak sangat elemen sains digunakan tapi kekuatan cerita ada pada kecanggihan alatan dan grafiknya...boleh lah kalau anda suka menyaksikan filem seperti ini..ia mengishakan tentang seorang anak yang berusaha untuk mendapatkan kembali syarikat peninggalan ayahnya dan berusaha untuk menjejaki di mana ayahnya menghilang..selama 20 tahun akhirnya ia mendapai bahawa ayahnya telah membina satu dunia baru dan kehadiran tron di sana dengan elemen2 sains yang tinggi membantunya untuk menentang kuasa jahat.
 ini wayang lama..but..sampai skrg aku tak ble lupa..ia mengisahkan tentang dua adik beradik yang mencari kasutnya..mmg sedih dan menhayat hati..anda pasti menangis melihat kesungguhan anak2 miskin ini...tahun 2010 aku pasang CD balik so kira wayang 2010 lah kan..hahahhaha

 ni jgn cakap lah..mmg best...hahahhaha..kartun but malas nak komen..beli dan tgk sendiri
 sapa tgk citer ni n kata tak best..aku hampap kepala dengan kasut..sangat2 best..5 bintang ku bagi..mengisahkan tentang satu pisau yang dapat melihat kejadian masa depan..banyak elemen aksi di tonjolkan...paling best..watak girl tu kiut sgt..hahahha
filem Hindi the best bagi saya tahun ini...hehehehhe...mengisahkan tentang seorang lelaki yang tak percaya cinta akhirnya apa jadi..lelaki adalah seorang yang ego dengan sifat suka berfoya-foya..wanita yang percaya pada cinta dan telah bertunang dengan seseorang tanpa sengaja telah jatuh hati pada seorang lelaki yang tidak percaya pada cinta..apakah kesudahannya..saksikan

WAYANG TERBAIK BAGIKU

Aku setuju andai wayang ini ditunjukkan kepada anak2 sekolah luar bandar..or dalam bandar..ia betul2 mendidik jiwa kita bahawa dalam susah ada lagi yang lagi susah..betul2 filem ini memberi kesan mendalam terhadap jiwa ku...sedih sangat..belajarlah untuk menerima keadaan kita dengan bersyukur...tq laskar pelangi..ia mengisahkan tentang watak kanak2 miskin yang bersekolah di pondok yang buruk..dengan kemiskinan ini mereka mencipta kemenangan demi kemenangan walaupun guru kesayangan mereka meninggal..saksikan bagaimana sekolah yang hujan akan menembusinya bila hujan..panas akan masuk bila mentari terik berusaha utk mengalahkan sekolah yang kaya2...

SEKADAR PERKONGSIAN
SUDIRMAN
"aku menulis bukan kerna nama"

11 comments:

alynn hashim said...

uuurrrmmm... wayang thn ni... syok gak.... knp xmskkn skli hantu kak limah blk rumah??? uuurrmmm lucu thp gaban cter 2... btw.... ade gak yg kureng dlm entri kli ni.... xbrape syok sgt.... mgkn awk prlu p'bykkn lg komen pd movie2 t'sbt... ape2 pon... tahniah laa.. atleast sy ade gak bhn utk dbca...

norhidayah said...

best...semua filem yang cikgu masukkan ni semuanya best giler...nak nak layan dgn teman2 tersayang,insan tersayang ker...hehehe

Awangku Johan said...

Hhahaha.. muvie yg AK dah tgok Narnia, Prince Of Persia, Harry Potter, Laskar Pelangi, The Last Airbender... semua best2..

yg lain kat atas ni AK blm tgok g huhu

sudirman said...

hah..apa lgi...pegi tgk..ada tak yg tak ada di atas ni but korang dah tgk n best...

Awangku Johan said...

Piranha x best ar.. huhu AK download jak.. byk sensor huhu.. Resident Evil tu best

Amy Syaquena said...

Dah lame x tengok wayang jadi x tahu apa2 terjadi kat panggung berkenaan cite2 yang di tayangkan...dah macam katak bawah tempurung den nie dok kat kelantan..adoi

sudirman said...

tak de pawagam ke kat sana???

TiMmiE said...

tetiba ada satu citer industan plak kan..
yg lain sume best except for Tron Legacy. xbrp minat la cter camtu. :)

ousna90 said...

laskar pelangi is the best!! =)

Anonymous said...

I am sure this post has touched all the internet visitors, its really really pleasant article on building
up new webpage.

Feel free to visit my webpage yellow pages ad for appliance repair Wesley Chapel Florida Florida

chenlili said...

canada goose jackets
adidas trainers
toms shoes
oklahoma city thunder jerseys
north face outlet
true religion outlet
coach outlet
nhl jerseys
north face jackets
moncler jackets
hzx20161220

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...