SAHABAT BAIK.

Friday, December 31, 2010

coretan percutian ku n selamat tggl 2010.

salam..hai apa kbar semua awek2 cun dan boy2 hensem diluar sana..emm..nak mta tlg skit ble??ble tak skrg korang yg tengah baca ni pandang kanan...ioo...degil..panganglah kanan..hehehe..dah ke?kalau dah..teruskan pembacaan bkn apa saja nak bagi senaman kat korang mna lah tau leher korang terbelit ke or bakal2 tercabut ekoran daripada jeritan sambutan tahun baru semalam.....hahahaha...sebelum mulakan pembacaan tgk pic ini..
 aduh..kalau masuk kat LRT tu tlg lah jgn angkat lengan macam ni kalau ketiak tu bau semacam..ihhh..aku yg duduk jauh ble terbau bau2 itu...plz lah ye..pedoman utk kta semua.
ok2..kalau korang2 semua follow blog or my FB korang tahulah kan ke mana aku membawa diri yang luka ini sepanjang sebulan lebih..dari negeri di bawah bayu aku terbang ke negeri di atas bayu...adakah tu??rasanya negeri yang tak da bayu kot..hahaha...ok2...memandangkan azam aku untuk tahun baru ni nak lebih serius so jom kta serius..tegakkan badan, dahi berkerut sedikit sambil2 membaca dalam nada2 yang terskema..ble??..(rasa nak taip hahahahaha lepas tanda tanya tu tapi dah cakap kena serius so..tak payah taip lah...hey sudirman yg ko taip ni skrg apa ah..hihayyyyy)...

bermula 22hb Novermber 2010..aku membawa diri ke Negeri yang aku cakap tak de bayu tu sebab panas..hehe..perjalanan itu bermula jam 8.30 malam dan tiba dengan agak2 tak selamatnya sebab hujan lebat kat langit..(rasa mcm naik atas lori n lori tu pecut 120KM sejam di jalan masuk ke kg orang asli)..tibanya di KL member jemput dan disebabkan aku ni pekat sangat berbahasa SABAH bah so dengan muka comfident malu aku mendiamkan diri dan cover2 bahasa sabah bila sesekali aku di tanya...but kadang2 terlepas cakap ..iya bah..hahahah..ko ingat apa..babah ko yg cerewet tu ke..opssss....sory bah..

emm..aku kat sana melepakkan diri selama 1 bulan 9 hari..ni sebahagian gambar2 yg aku nak kongsikan kepada anda...yg terpilih je lah..yg agak2 nampak aurat tu di biarkan bertapa dalam folder..sampai masa delete lah nanti..hahaha

 time ni kat mid valley bersama adik dan kawan2..wei..tgk patung tu..aku suka lah sbb ia lagi besar dari aku..wah...ada sapa2 nak hadiahkan??hehehe..
 jalan ke melaka..ni pertama kali aku menjejaki kaki ke tempat ni..fuh...naik kapal ntah apa nama dia..boleh tahan pemandangan kat sini sebab ala2 zaman jepun..hihihi
 jalan2 ke perak..stay umah family angkat..
 jalan2 ke UKM..adik berbaju merah tgh tunggu waktu bersalin..doakan semua selamat ya...
 jalan2 ke pusat kaunseling dan kerjaya UTM skudai...
 Johor Bharu..sempat lagi karaoke...lagu wajib..sebelum cahaya
 member2 sporting ajak jalan2 ke Bukit malawati Kuala Selangor...
pemandangan di bukit Malawati...
 ni..pic2 mengada-ngada skit..hahahah...

kepada semua kawan2 yang melayan warga Indon eh..warga Sabah ini dengan baik semasa berada di sana TQ diucapkan..jasa kalian tetap dalam kenangan dan di ingat sampai mati..nanti datang sabah pula giliran aku menyusahkan korang..heheheh..sebelum mengundur diri renungkan gambar ini..
adakah kasih sayang yang orang lain berikan kepada kita hanyalah ibarat baju dalam?..yg dipakai tetapi disembunyikan??yang hanya dipakai utk menghalang peluh daripada merosakkan dan membasahi pakaian luaran?yg hanya dipakai semata-mata untuk hiasan atau apa??definisikan kasih sayang itu dari dalam hati bkn dari apa yg dinampak...

selamat Tahun baru semuanya..tanam azam baru dan cuba untuk kecapinya..azam aku tahun 2010 alhamdulillah berjaya..

SUDIRMAN
"aku menulis bukan kerna nama"

11 comments:

Awangku Johan said...

Salam abg sudir..
alhamdulillah azam 2010 abg berjaya dilaksanakan..
Ewaahhh bestnya p jalan2 kat Peninsular 1 bulan.. oooo terasa jelez.. sebab apa jelez coz AK blk lebih awal.. spatutnya kena merewang dlu kat sana.. tp apa boleh buat hadiri taklimat posting so kena la balik awal.. huhu.. tak pa tahun dpn la nk jalan2 p sana.. melawat member2 hehe

sudirman said...

ble je...nnt ramai2 ajak kawan2 blog join...bercuti sakan...

alynn hashim said...

huhuhu... mmg menarik la.... cuti pnjg pg jln2... mmg syok.... cuti sakan... thn 2010 da b'lalu.. so, kne la hadapi thn 2011 pulak... smoga tbh mghadapi 2011, smoga pnjg usia n smoga sukses dlm krjaya...

Cikgu Echa said...

senang juga law dpat knl2 sama kamoo... salam perknalan dr saya d sini....

Awangku Johan said...

Hahaha.. a'ah.. jom abg sudir bercuti ramai2 baru best.. maybe leh dpt diskaun hehehe

Kak Mahh said...

Cantiklah gambar...akak suka

mardianaabubakar said...

jemput mai la ye lg kat cni...

shapoji said...

sukalah gambar pandangan dari singlet tuh, good ones...hehehe

monalea said...

jauh perjalanan tu

sudirman said...

yeh..jauh berjalan luas pemandangan

FARHANA said...

comel giler yg duduk ngan teddy bear...nk jugaakkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...