SAHABAT BAIK.

Saturday, December 18, 2010

aku masih dara?

hai..hai..hai...bertemu kita kembali dalam rancangan chef wan memasak ais batu goreng..pada hari ini chef wan ko nak tunjukkan bagaimana ais batu goreng dimasak dengan menggunakan 3 perasa..hahahah..lepas ni abis aku kena saman oleh chef Wan..sory Buk..eh..sory Pak..cuma bercanda aja ya..

aku masih dara??ohh tidak..semalam aku telah dinodai..aku telah diberikan ntah makhluk apa utk ditelan dan bila ku bangunan..eh..bangunan pula..bangun awal pagi tadi aku dapati aku telah kehilangan dara.."Dush"..bapa aku terus pelempang pipi sebelah kanan  dengan nada marahnya dia berkata "oii jantan..ko tu jantan dara apanya yg ada..darah muda ka ba.."(pekat sabah bapa aku ni)..hahahah..ok2..jgn salah faham yer..ni sedikit dialog aku tokok tambah dari citer "AKU MASIH DARA" yg aku sempat tgk semalam bersama dua anak dara..hihay..bangga aku ye..persoalannya "Dara Lagi Ka?..hahahhaha..kelam kabut punya pasal wayang yg sepatutnya start jam 9.20 kami masuk 9.40.hah..tak kira nak tgk juga...sempat dua anak dara tu kenyit2 mata dkt penjual tiket ye semata-mata nak dapatkan tiket walaupun da terlewat 20 minit..akhirnya...yahooo....berjaya teknik korang ye...

  1. Raja Farah (Sofea Pelakon Utama) dan Asyraff
  2. Reanna
  3. Farid Kamil
  4. Dian P.Ramlee
  5. Rahim Jailani
  6. Riezman Khuzaimi
  7. Kuna
Aku Masih Dara..emm...boleh lah...kekuatan cerita ini sesuai utk ditonton bagi golongan2 yang sentimental dan senang nak menangis sbb jalan ceritanya berpadukan muzik yang kira ok lah mampu membuatkan hati insan2 terpilih ni terusik..mcm aku sesuailah kan..angkara tak nak ditengok air mata menitis aku beralih ke tempat duduk yg tak da orang lepas tu aku feeling sendiri di situ..hihayyy..kantoi...

bagi anda yang selalu merasa diri sunyi..selalu merasa untuk mendekatkan diri kepada Agama setelah bertahun bergelumung dengan dosa filem ini sesuai untuk tontonan anda..ia mampu memberik 1001 pengajaran dan mampu untuk membawa kita kembali ke kehidupan yang penuh kesilapan itu..sambil menyaksikan drama demi drama..babak demi babak dalam filem ini akan menyebabkan kita berfikir tentang realiti kehidupan skrg..yang menamakan diri Islam tapi hanya sekadar di Kad Pengenalan dan Nama saja..yang menamakan dirinya KAWAN tetapi hanya sekadar nama..kekuatan jalan cerita ini ada pada Raja Farah...
macam biasa Pelakon ini mampu untuk memberikan kesan air mata kepada wanita-wanita diluar sana yang dahagakan keinsafan..dari watak seorang yang bersosial, seksi, liar dan tidak bertamadun dari sudut agama ia bertukar kepada wanita yang soleh..perjalanan untuk menjadi wanita soleh itu penuh dengan cerita2 mengusik jiwa...
memang betullah kata mak aku dulu..wanita yg cantik bila bertudung akan menampakkan lagi kecantikkannya..hehehehhe..dua watak yang menghidupkan jalan cerita ini adalah kawan kepada Raja Farah..dua2 watak kawan ini membawa kelainan dalam cerita walaupun kadang2 nampak mcm mereka ni seolah-olah baru belajar berlakon...ntahlah kenapa dari pandangan aku seolah-olah dua minah ni tak pakar nak berlakon..hihihihi
hah..dua watak dalam filem ini menjadi faktor Raja farah menjadi liar..emm..ia cuba untuk menunjukkan kepada anda bagaimana pengaruh kawan itu mampu mencorakkan kehidupan ...

mamat ni kira berjayalah membawa contoh yang baik kepada penonton lelaki yang rasa ingin berubah tu.dengan bahasa badan dan cara keislaman mampu menjadi contoh kepada kita semua..paling aku suka walaupun dia membawa watak seorang lelaki yang sentiasa berbaju melayu namun dia jg boleh membawa dirinya masuk ke Kelab Malam..kenapa dan mengapa?.kalau nak tahu..pegilah tgk kat pawagam terdekat yer..

KEKURANGAN FILEM INI

bagi akulah..filem ini tidak setanding filem syurga Cinta yang diarahkan oleh orang yang sama..mungkin kerana aku telah didedahkan dengan filem awal ashari tu menyebabkan aku rasa filem ini tidak mampu untuk memberikan aku klimaks yang lebih tinggi...jalan cerita filem ini ala2 drama kerana sepanjang slot hanya melibatkan beberapa tempat(kalau anda perasaan)..dalam kelab malam, rumah asyraff, genting highland dan tempat parking kereta..tu je..nampak mcm nak jimatkan bajet rasanya...genting highland penuh dengan tempat2 menarik tapi yg ditunjukkan hanya rumah kg dan jg tempat utk memetik strawberi..selain itu, kekurangan filem ini apabila babak yang seharusnya digarap untuk menunjukkan kepada penonton tentang kesilapan demi kesilapan yang remaja lakukan dan kesannya kepada diri sendiri kurang ditonjolkan melainkan merah2 di leher..paling tak suka bila watak yang dirogol dan mendapati dirinya tidak mengandung terus jalan cerita tu stop disitu..persoalannya, tidakkah remaja2 skrg akan belajar dari situ..setelah lakukan seks dan masih datang haid maka dia masih selamat..tak perlu risau lagi..fikir2kan yer...
kekurangannya juga apabila watak asyraff yang tidak boleh memandang wanita seksi..memandang patung seksi terus mengucap..tapi..ble pula watak dia ni masuk ke kelab malam tanpa ada mengucap..emm..pelik bukan...pergilah tgk n buat kesimpulan sendiri yer..
SUDIRMAN
"aku menulis bukan kerna nama"

4 comments:

HanaBella said...

Langsung tak suka tengok cite ni. Hana pernah buat entry pasal cite ni. nyesal g tgk..

http://ladybarbella.blogspot.com/2010/12/terjebak-dengan-aku-masih-dara.html..

btw, salam perkenalan.

Anonymous said...

Does your blog have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to send you an email.
I've got some ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it develop over time.

Also visit my homepage; dishwahser & appliance repair Wesley Chapel Florida Florida

Anonymous said...

Good day! I could have sworn I've been to this website before but after looking at some of the articles I realized it's new
to me. Anyhow, I'm definitely happy I discovered it and I'll be bookmarking it and checking back
often!

Here is my homepage dishwasher repair Tampa (http://www.youtube.com/watch?v=RoDB9GZ4_-k)

Anonymous said...

Heya just wanted to give you a brief heads up and let
you know a few of the images aren't loading correctly.
I'm not sure why but I think its a linking issue.
I've tried it in two different web browsers and both show the same results.


my webpage; Watch The Identical Online Free

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...