SAHABAT BAIK.

Friday, October 8, 2010

CERITAKU DI INDONESIA

 hello...hehehe..dtg mood nak update blog..hihihi..nak tau tak..aku ni selain daripada suka menulis aku juga suka melancong ke mana-mana saja yang penting benda kat dalam dompet dan HARIMAU tu membenarkan..(emm..kdg2 mau juga jadi macam dalam filem jumper tu..ble lompat ke sana ke sini melancong.)..kau pernah menghayal mcm tu..tak pernah kan..???hahahha..dlu time kecik2 lagi teruk..aku suka sebelum tidur tu mengkhayal jadi doraemon lah..power ranjers lah..superman lah..wahwawa..lucu..lupakan kisah lalu2 tu..emmm..ni nak kongsi citer masa aku ke Indonesia bersama family tersayang ku...teng...teng...sebelum tu tgk ni

 hah..bagi yg tak pernah ke sabah lagi tu meleleh lah air liur korang tgk pic ni kan..ni namanya gunung kinabalu..ingat senang kah en sudirman ni nak ambik pic nie..kebetulan masa ni awan berlalu so dapat nampak jelas puncak gunung tu..huhuhu..da..da..tutup mulut tu..masuk lalat nanti..hahaha
ni dia my family tersayang..heheh..yang ada tahi lalat besar tu bukan ye..ntah sapa tu..heheheh..dua wanita depan yang cantik tu adik aku..kat belakang bapa n adik bongsu aku...aku??jgn tnya lah..takkan aku yang drive kapal ni..aku pegang kamera lah oi..heheheh

 ok..ok..korang tgk atas tu..pangkas rambut..hahahah..masa ni aku kat tarakan indonesia..aku lalu dan aku ternampak pangkas rambut (gunting rambut)..oii..ko ingat ni nak pangkas kepala kah..tekejut aku mula2 tu..pastu bila aku dah lalu tempat ni..aku gelak besar..hahahahhahaha
hah..korang teka dari mana aku ambik pic nie..huhuhuhu..dari atas hotel tempat aku stay..tak sangka depan yang indah tu kat belakang bila buka tingkap inilah pemandangannya..time aku lepak2 ni tiba2 ada wanita tu keluar n dia kencing ..hahahaha..nampak dari ataas lagi..nak je aku jerit..hey makcik..aku tgh tgk dari atas nie..hahahha..akibat mulut ternganga sekejap aku lupa nak ambik gambar makcik tu.."makcik, hampir2 ko famous ye"..huhuhuhu
lepas rehat kat hotel..aku di bawah ke tepi pantai ni..langsung tak sama dengan di Malaysia sebab kat sini bila petang ramai sgt orang..bukan untuk berbikini or spender je nak mandi..but..nak makan..makan apa..emm..jangan korang terkejut ye...hahahhaha
ni tempat kawan aku bawah makan tu..tempatnya biasa2 saja..bukan macam hotel 5 bintang kat KL tu..eh..atau kat JB tu yang korang bangga2 kan..ni cuma hotel tak de bintang..hehehe..but...aku bagi 10 bintang kat tempat nie..sebabnya...hah..tgk bawah nie...
 ya ampun..sedapnya makanan nya...rasa nak jilat bawah pinggan tu je..eh..kalau kat indon..piring pak..sory pak..heheh..cuba teka berapa harga semua ni..mesti korang ingat beratus kan...bila aku nak bayar aku terkejut seketika..muka ku yg ala2 jiwang ni mcm tak percaya "semua 140 ribu je"..wah..duit malaysia baru dalam RM40 je..hahhhhhhhhhhhhhhhhhhh...i love u makcik..........

 ini dia orang yang bertanggungjawab membwa aku berjalan-jalan di sana..hehehehe...hitam je aku kat sini..oiii..ko mmg hitam lah sudir..hahahahahha..tapi..pak polis tu possing ee..menyiring lagi..gelak aku tgk...

 jalan2 kota jakarta wei..murah giler pakaian dan semua barang..adui...mau gila aku dibuatnya..huhuhuhu..
 hahahaha..pegi indon tak sah kalau tak try nak naik BECA..(hitam aku sini berjalan ke sana sini..panas kat sana n kurus skit sbb masa ni lepas puasa eh..)..aku takut naik sendiri so..walaupun tak muat ku paksa sepupu aku ni sama2 aku..tp cian kat orang yang kayuh tu bila naik bukit..last2 kalau naik bukit aku turun jalan kaki...pakcik tu buat muka bersalah "pak..jgn dong..naik aja..sy mampu kok kayuh kamu"..hahahaha..but..aku bayangkan bapa aku kat situ..kecian..aku lari2 anak sebelah dia..bila dah rata aku naik..bila turun bukit aku jerit "laju2 pak..laju lagi..kurang angin ni"..hahahahaha
penat2 jalan..aku tidur..hahahahhahaha...ni je perjalanan ku ke sana..byk lagi gambar but..tkkan nak masukkan semua kan..kepada korang semua..pegilah bercuti di indon bawa family..murah dan best..orang sana pun peramah..cantik2 dan hensem2 lagi..hehehhee  k gue cau dulu


"  Mann"  it's mean Suara hati
"Berbicara & Mendengar Dengan Hati"



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...