SAHABAT BAIK.

Sunday, August 8, 2010

HARI YANG MEMENATKAN BUT MENGHIBURKAN



hari ini rasa sungguh seronok sekali.Buat pertama kalinya dalam sejarah rumahku di kunjungi oleh murid2 berpuluh-puluh.Bukan untuk beraya atau melawat but untuk sama2 ke kebun mencari dan memusnahkan buah durian yang telah masak jatuh menimpa bumi..hahahha..lucu tgk gelagat budak2 ni..apa tidaknya durian yang buruk pun tetap jg di makan..emm...mereka lah sumber kekuatan bagi aku..mereka juga lah yg menyebabkan aku bertahan dan terus bertahan dalam kerjayaku..mereka lah segala-galanya bagi aku...semenjak aku di sekolah baru nie..bilik kaunseling tidak pernah lekang oleh kunjungan pelajar2..mereka meletakkan kepercayaan kepadaku begitu tinggi sampaikan segala masalah dan rahsia mereka kongsikan bersama aku..em..aku akan sentiasa menjaga kepercayaan mereka dan aku akan sentiasa menyanyangi mereka semua sebagaimana mereka menyanyangi aku..aku sedar..dalam diri mereka..aku ini bukan saja guru bagi mereka tetapi lebih kepada seorang abang..tak tau lah kenapa..aku lebih mementingkan kasih sayang daripada kekerasan untuk membentuk pelajar2 kerana aku yakin dan percaya setiap manusia itu dalam dirinya ada kasih sayang walaupun dia sejahat macam mana pun...huhuhuhu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...